Monday 9 February 2015

I just love Apple but something spoil me...

Dulu aku ni tak de r suka nak pakai handphone apple coz bagi aku product apple ni aku selfish sikit and most of apps kena beli atau kena jailbreak..tahu la aku ni benda rumit rasa malas plak...so dulu2 memang tak pernah berminat nak beli apa2 brand apple...

Semua smartphone aku dari penah pakai blackberry then tukar Samsung S2 pastu tukar lagi Samsung S3 mini pastu tukar lagi Samsung Note 1 pastu tukar lagi Asus Zenfone semua android...wah banyak kan aku ni handphone cam tukar baju....lagi tukar yang terbaru Iphone 5...

Paling aku puashati pakai Asus giler best walaupun harga di tak mahal sangat tapi kualiti handphone sebaik Samsung Note 3...memang aku bagi 5 star kat brand Asus dah la performance internet sumpah laju giler touch jer terus masuk xde loading persaat...tengok la dia kan intel processing tak pernah hang tau..lagi satu yang sangat aku suka giler babi kat Asus ni quality gambar dia memang terbaik...sharp,terang,cantik sangat..try r guna pasti puashati giler dengan harga yang sangat berpatutan..

Kalau dah Asus tu best kenapa aku nak tukar Iphone lak?
Jawapannye ialah aku terpengaruh dengan rakan2 pejabat aku yang majoriti semua pakai Iphone...hahah cam bodoh alasan..yelah kot mahu tak terpengaruh bila tengok dorang pakai rasa smart giler...sumpah semua staff China semua pakai apple hanya cina Malaysia jer pakai Samsung nampak kan orang China ni demand tinggi padahal dorang juga keluarkan Iphone China tapi dorg gak yang pakai original..

Ok aku start minat giler kat Iphone 5s yang warna gold tu rasa smart sangat design dia walaupun Iphone 6 dah keluar tapi aku langsung tak minat dengan design dia yang cam samsung tu.So bila dah ada duit lebih apa lagi sambar r sebijik Iphone tapi dapat Iphone 5 white colour ok la cun juga..dah tu jer bajet yang aku ada time tu nak Iphone 5s gold mahal sikit disebabkan perangai aku jenis kalau nak tetap nak time tu juga tak nak sabar walaupun duit aku masuk lagi next week kalau tunggu dah boleh pakai Iphone 5s tapi taknak sabar kan..yelah bagi aku white pun menarik so ambik jer la lagipun dapat jimat sikit kan lagi aku boleh beli benda lain... lebih kurang sama jer kot warna jer lain jgn membazir(ayat sedapkan hati)


tamak kan dah ada ipad mini lagi nk iphone

baru nak riak dgn brg apple padahal orang
lain dah berzaman pakai

So memang masa beli aku kan check semua samada ori ker tak ko tahu jer Iphone sekarang dorang leh  imitation yang sebijik ori siap seal box lagi..tapi aku siap suruh orang kedai check serial no kat website apple untuk pastikan ada record kat apple tak handphone.lepas dah check keluar semua data then baru aku puashati and bayar.


tengok bertapa riaknye berjalan sampai
sanggup tak masuk dalam beg..
terlebih excite pegang hp 24 jam
cam biasa 1st thing mesti r kena sign out apps store nak install watspp,wechat and blah2...tapi apple ni punya lagi security punya r susah aku punya email guna no tel lama aku dah tak guna no tu tapi lupa nak update pas nak sign out guna email tu dia suh verify lak no hantar no handphone lama...aduh satu masalah besar camner nak dapatkan code tu aku tak guna lagi no handphone...memang tak leh verify r sampai bila2...adoiiii stress aku pakai apple ni awal2 dah peningkan kepala otak aku...kecewa tak tahu nak wat camner....

Lagi kecewa bila charge handphone tetiba charger tu meletop pastu handphone aku terus panas...arrgg cuak handphone baru kot dah lah seriban harga nasib beli baru ada warranty dapat r balik handphone baru sebab handphone tu dah tak boleh charge....heran aku apesal jadi camtu yea??

Disebabkan dah dapat handphone aku baru aku happy balik...so dapatkan sign out dengan new gmail baru kan senang....tapi peristiwa hitam belaku kembali...1st day pakai ok cun nak charge pun ok dah ada apple id bagai tapi hari kedua  malam bila nak charge handphone panas tapi still wat bodoh besok pagi nak charge sebab battery habis pokkk meletup lagi charger....adoiii stresss ayam nasib tangan aku pun tak meletup...cilakak...and now dah tak leh charging langsung...huaaa sedih i handphone baru aku tu....

Eiii apahal Iphone wat hal ni tak kan kedai tu jual handphone tipu...tapi tak mungin if China or tak ori mesti tak kan berlaku camni msti nampak ok ...mesti aku agak handphone tu memang original tapi mungkin reject stock or refurbish dia jual ker...mana tahu...aya i dah fed up i want my money back....!!!dah lah sekali sign out apple id kena deducted mastercard aku Rm3.55 dah kali ketiga dah ni...CILakok spoil aku rasa...so hubby dengan tension kena hadap orang tu lagi...so apakah kesudah handphone aku tu...???

..........................................................
...............................................................>>>>>>>


.....................................................>>>>>>>....

jeng jeng


Dapat tukar baru lagi dengan trs bagi pakai baju baru

1st beli handphone sampai 3 kali tukar ke unit baru
*The moral of story better beli handphone baru if kalau harga handphone yang diminati tu beriban sebab ada warranty anything happend boleh hantar repair..kalau rosak boleh repair takpe klo tak boleh repair terus off hangus duit..
bayangkan la if handphone secondhand confirm xdpt tukar kalau hp off terus..

Aku dah cuak coz ramai kes orang mati and cedera sebab handphone or charger meletup...aku takut oooo rasa nak ambik handphone lain lak..aku siap suh laki aku complaintkan tentang keselamatan kat orang kedai tu...



No comments:

Post a Comment