Thursday 5 February 2015

Serba salah dengan tawaran-tawaran gempak..

Hello...

Rasa cam hari ni happy sanga twalau pagi tadi jalan jammed giler nak sampai office hampir sejam setengah..happy dengan 2 perkara..1-income hubby last week kencang 2-dapat interview kat big company...alhamdulillah...aku kena banyak bersyukur dan beribadah dan berdoa lagi agar dimurahi rezeki lagi...

Hari ni aku sepatutnya ada interview dengan company Gamuda but the last minutes kena cancel sebab aku kena join short briefing pasal event Career Fair yang aku kena conduct tu...
Nasib baik aku dia bagi chance tukar date lain.Gamuda tu harus kena try sebab big company mesti package dia menarik...sebelah company aku jer boleh lari sekejap...jahatkan company aku siap join career fair nak cari pekerja dan aku salah satu krew itu tapi aku juga yang ada cuba2 nak cari kerja lain...ala serius aku sayang lagi kat company aku hati masih serbasalah camner kalau selected??rela kah aku nak pergi???dah kerja aku sekarang relax giler kalah kerja govement boleh ker aku menerima keadaan if tempat baru tetiba aku busy.???

Dalam petang lak MMC Engineering lak call aku suh attend interview.pun best company tu...so aku pun agreed lak nak attend...ni yang aku malas nak cuba2 apply mesti dapat ...cehhh malas tau nak pergi interview..nanti dia soal macam2...MMC and Gamuda bukan company yang sama ker??entah r maybe lain2 division...apa2 jer lah yang penting kena try dua2 then if dua2 dapat nanti kita compare kan yang mana bagi offer paling bagus....

Aku dah cakap malas nak apply mana2 kerja lagi sebab sebenarnya aku belum ready nak behenti dengan company aku sekarang ni...dah selesa dengan bos pun ngam dengan staff lain pun dorang respect each others...company aku pun not bad company terbesar di China tau...yelah cuma tak berapa nak secure sebab dia multinasional company as long as ada project ada lah job kalau tak bungkus balik China nanti aku yang terkapai2..lagipun kat sini aku xde career develepment sangat so level aku setakat kat sini aje tak boleh pergi jauh because of the main fact is communication...

So mari lah kita cari satu company yang bagus dan establish untuk pekerjaan aku seumur hidup..If aku selesa maybe aku dah malas nak cari2 kerja lain..kan time untuk stay for a long term...

Ok wish me luck...happy working...hope i can make the right decision for my future.. 

No comments:

Post a Comment