Tuesday 3 February 2015

Hari Thaipusam 2015

K hari ni holiday bajet2 malas nak pergi mana-mana nak duduk rumah kalau keluar kan mesti tak saving duit aku...matlamat nak jimat cermat nak capai matlamat....Tapi hubby selalu tak support niat murni aku boleh lak agak g jalan2..aduiii so dia lak g mesej kawan kolej aku nak pergi lepak rumah dia...aya....kawan aku ok jer then terus ajak kitaorang aku,fina and baby lepak rumah baru dia kat Salak Tinggi, Sepang...

Tapi before pergi terpaksa hantar kakak aku pergi LRT station sebab Semperna Thaipusam,kakak aku terpaksa temankan kawan dia dari Jerman datang holiday sini and teringin nak tengok festival tu,maka dengan terpaksa dia pergi Batu Caves dengan ramai orang...hahah jom layan pic yang dia share


Kat belakang tu la Batu Caves,kalau sanggup pergi la naik sana

Giler r perayaan dorang boleh cucuk2 badan,lidah,pipi
dorang cakap sebelum tu kena puasa 44 hari baru dapat
kebal so bila cucuk tak ada la sakit sebab dah dapat kuasa.

Makanan semua free...bagus r walaupun yang datang tu berjuta2 tetap dapat free meal

Ni lah kawan dia dari German tu

Orang Putih memang selamber badak jer peluk2

Ni la yang nak dipersembahkan kepada Tuhan mereka

nasib ada kawan India yang boleh guide semasa lawatan tersebut
Kakak aku cakap,korang patut pergi tengok camner dorang celebrate festival Thaipusam...sumpah menarik...dengan cerita tentang agama dorang...camner seseorang mengabadikan diri kepada Tuhan mereka dengan mencucuk2 badan,lidah dan sebagainya....lagi menarik banyak jual baju2 pujanbi and sari murah2...akak aku pun dapat baju tu murah jer RM10 padahal cantik jer baju tu...Orang Malaysia yang selama ni tak pernah ambik kisah mysis cakap should go once untuk melihat keunikan festival Thaipusam ni...Ok next years tengok camner kalau aku rajin aku pergi yea....

Tak reti duduk diam2 budak2 ni

Main r korang puas2 malas nak layan

panjat sana panjat sini anak lelaki memang camni yea?


ok dah penat time to sleep and mama pun nak sleep


Ok dah sampai rumah Amy..Cantik kan umah dia berbangga aku
dengan Amy coz dah mampu beli rumah sendiri



Teman2 kolej dari dulu hingga kini still sama perangai tak pernah berubah

Kawan yang sangat baik dan memahami

Anak2 aku and anak Amy,Anak Fina xde pergi balik kampung

Sambil minum2 kita gosip

Fina Still maintain Kurus


Abang Aiman bawa Hany Jalan2 naik stoller

Ok Aiman memang good boy tak pernah gaduh dengan budak lain..Tak macam Anaqi yang langsi

Mak2 dara yang masih jelita,Amy n Aku cover belakang Fina coz takut nampak gemuk

Amy masak Laksa tp yang kelakar FIna dah setahun still pantang laksa

Aiman dah suka bergambar bila di ajak...bagus sekali 


Pic dulu2

Baby jer tak dapat join kitaorang...Lama giler tak jumpa dorang ni,semua anak baru sorang aku jer advance sikit dua anak...hahah ni lah kawan gila2 aku time kolej dulu semua kemain bergaya sekarang sekarang semua dah berubah dah pakai tudung..alhamdullilah biasa r seseorang tu nakal2 pun suatu hari tetap akan berubah.




No comments:

Post a Comment