Tuesday 20 January 2015

Relakan ku dimadukan..

Pendapat jika lelaki nak bermadu....

If pendapat aku la kalau suamiku nak bermadu atau kahwin lain...

Jawapannye..

Boleh aku tak kisah lagi bagus dia kahwin lain dari dia buat dosa berscandal sana sini..
Akan tetapi mesti memenuhi syarat dibawah;

Bagi aku rumah besar,kereta besar,duit belanja and shopping yang mengcukupi...hahah rasional tak jawapan ni..???mesti r kan kalau tak jangan berangan nak kahwin lain baik tinggalkan aku then aku pun nak gak kahwin lain...hahah camner laki dia nak kahwin lain dgn orang lain muda bergetah time tu lak aku dah tua umur aku dah 50 an dah tak cun muka berkedut dah hampir monopose??mesti aku sedih kan sebab dah tentu la time tu dah xde orang nak kat aku kan so dalam keterpaksaanrela aku di madukan pulak anak2 aku dah besar maka aku dapat rasakan bertapa aku kesunyian time tu hubb xde sisi omg!! tak dapat la aku bayangkan kehidupan itu..aku nak kehidupan tua ku sentiasa bersama dgn suami n anak2 tercinta.tapi kan jodoh,maut ditangan tuhan moga sekiranye terjadi perkara begitu harap aku tabah kan...sudah2 xnak imagine rasa seram lak nak menghadapi masa depan.


Jawapan sebenar aku la kan buat masa kini..
1)boleh kahwin lain sekiranya anda benar LAYAK n MAMPU dari segi kewangan dapat beli sebijik rumah teres single storey,kereta myvi sebijik atas nama aku tapi duit ko makan pakai terlebih cukup
,anak2 dapat pelajaran dan kemahuan dipenuhi cantik pun jadi la,keadilan pula mesti sama rata klo dia bagi beg LV kat bini muda kat aku pun kena bagi bag chanel so baru r adil kan dan paling penting kebatinan...hahah mesti la kan klo kebatinan ko out dgn aku pun ko xmampu puaskan jgn ada hati nak cari lain..sedar diri sikit!!karang ko lak kena dimadukan.

2)Lagi satu peranan yang paling penting ialah sang suami mesti lah seorang yang TAAT dalam PERINTAH AGAMA iaitu buat perkara wajib dalam islam mesti r kan ko kan nak memimpin keluarga besar mesti r pandai menjaga amalan2 wajib yang dapat membimbing  bini2 mu n anak2mu berjaya dunia akhirat dan ke syurga bersama2..kalau solat 5 waktu n solat jumaat pun ko kantoi so better ko lupa kan hasratmu itu...aku tak mintak ko jadi ustaz baru leh kahwin lain cukup jer ko jaga solat,puasa n bayar zakat pun dah ok n menjamin dapat tiket.

3)Hati yang lembut and tenang...aku kalau laki seoarang yang gila babi penyabar dengan kerena aku, sentiasa bercakap softspoken and tenang dalam segala masalah ala2 laki gentlemen..sejuknye hati aku dan bertapa tenangnya hati aku sekiranya maduku merasa apa yang aku rasa...aku tak suka lelaki yang kurang penyabar,cepat marah bila kadang2 isteri punye akal kurang siluman..yelakan perempuan ni banyak kerenah kuat membebel la,kuat shopping la,kuat merajuk la kalau ko x boleh handle and sikit2 nak marah so better xyah ko cari pasal..aku pun xpuashati dgn ko tetiba nak cari lain hangin jer aku sedangkan kerenah aku yang mengada2 ni ko xboleh layan..cer layan ciked aku cam tuan puteri  baru la aku redha wlo terpaksa sebab of  course la aku tak nak kehilangan dengan suami yang gile gentleman penyayang penyabar camni..

So far ini jer lah permintaan aku tapi term & conditon dia akan berubah mengikut dari masa dan kemasa...

Senang kan..sesenang kacang pinang..

Aku malas nak poyo bagi term2 melampau2 buatnye nti laki aku tetap nak kahwin lain bukan ker tak sakit ati aku sebab mind dah set tapi tak dapat..bagi aku 3 perkara ni pun dah cukup kalau dia mampu laksankan..

Kenapa aku benarkan sangat suami nak kahwin lain..apa kah aku ni sudah giler ker apa??sebenarnya hati aku cakap lelaki ni memang sejak zaman dahulu lagi memang kahwin banyak...cam dah lumrah lak sifat laki ni cam x cukup sorang agaknye...aku pun xtau atas faktor apa sebenarnye lelaki ni nak bini lebih dari sorang..aku harap bukan sbb nafsu tapi lebih kepada tanggungjawab...aku dengar banyak story suami2 suka pasang scandal sampai tahap main tapi xnak tanggungjawab yang perempuan lak juz bagi asalkan dapat duit..aku benci perkara camni kalau if suka sama suka n nak komited bersama better kahwin daripada buat dosa banyak2.so mind aku tak menjamin yang suami aku ni hanya cinta and setia pada aku sorang padahal kat belakang dia ada gf pastu wat project belakang sebab nak kahwin lagi takut bini 1st mengamuk.Aku tak suka di tipu biarpun kebenaran itu adalah menyakitkan...


IF...laki aku memang ada 3 ciri2 di atas adakah aku betul2 rela di madukan.....jawapannye memang la tak rela rasa sedih giler babi nak mampus rasa nak bercerai lagi puas hati aku..tapi aku pun xtau dgn jawapan sebenar aku sanggup ker berkongsi kasih??nanti mesti aku bosan bila xde suami di sisi..adakah time tu aku betul2 redha????aduhh ni soal rohani aku mungkin time tu aku seorang yang warak beribadah yang faham dengan takdir dan tabah dengan dugaan mungkin aku boleh terima kerana hidup mati ku hanya pada ALLAH swt...harap2 aku mampu laksankannye..

ENtah lah babe lagi bagus pada aku suami aku hanya aku isterinye buat selamanye...moga untuhnye sebuah  CINTA ini hanya aku dan dia hingga ke syurga...harapan ku....dan juga isteri2 yang lain...

*aduh rasa emosi terganggu lak wat entry ni da rasa cam betul2 jer laki aku nak cari lain...*


No comments:

Post a Comment