Tuesday 20 January 2015

Kawan Lunch yang sudah pergi

Dulu aku selalu story pasal kena kaco dgn laki2 kat office..sekarang ni hidup aku lebih aman dan sentosa coz dorang2 tu semua dah berambus dari company ni..hahah

Cuma satu jer terkesan sikit yelah ada satu kawan laki aku tu jer yang aku sedih sikit dia behernti kerja sebab aku agak close la kan dgn dia tapi juz kawan biasa jer la..tapi nasib pun kalau lama dia kat sini lagi parah kot sebab dia kan ada feeling2 suka2 kat aku...aku ni biasa r time tu laki aku banyak wat hal giler2 babi punye besar rasa rumahtanga cam tak dapat nak diselamatkan.Hari2 perang dunia meletus so mula la setan datang menghasut aku..

Disebabkan stress teramat dgn laki aku pulak hanye dia jer teman setia aku time lunch borak2 then tercerita masalh umahtanga lak kat dia maka mula la peranan dia nak try aku..mula2 memang ingore tapi lama2 aku lak rasa memerlukan dia untuk meluahkan perasaan time aku tengah stress..so bila da close mesti r ada sikit perasaan kan lagi2 plak dia cam syok2 kat aku..peranan dia mula r nak goda aku n aku pun hampir termakan godaan.nasib keimanan dan ketakwaan aku masih kuat maka ku berjaya menempis segala perasan aku kat dia..n aku juz anggap mungkin aku tertekan and perlukan seseorang.aku masih sedar yang aku adalah bini orang n xnak  buat perkara bukan2 even ada masalah besar manapun aku x akan buat benda bodoh...tapi masa tu aku jujur la dgn hubb aku selalu bagitahu yang aku selalu lunch dgn kawan laki budak office.Hubby aku pun pernah datang time kitaorang tengah lunch.


Ok anggap jer sebuah persinggahan memory, aku masih tak tergamak berlaku curang sebab ni semua kerja syaitan banyak lagi cara lain nak selesaikan masalah..aku takutkan karma...but miss the moment wif him borak2 citer pasal problem2 aku dia la pendengar yang menyakitkan hati aku...sebab selalu kutuk aku balik n wat lawak bodoh bangang dia tu..now dia dah pergi terus dalam hidup aku..bagus demi kebaikan bersama..because he know that we cant be together...



Tapi dia lelaki yang pelik aku rasa sebabnye...sumpah dia memang stock nakal yang suka mengacau orang..aku kan memang suka dgn org yg nakal2 sebab aku pun boleh join..then dia bijak tapi malas,alim tapi gatal..tak take care tapi care kadang2 tengok dia cute dgn lagaknye yang poyo juga..haaha tu la dia kadang aku pun tak faham..sebab tetiba dia serius tetiba dia jadi bangang..pening...


Ka la dia dah pergi so xtau lah dapat jumpa lagi ker tak..last aku cuma pesan dah kawin jangan lupa jemput..dah kaya jangan lupa aku..hahah...no feeling2 yeaa.....kawan boleh. :) 

Yang penting im back to my beloved hubby...demi keluarga and anak2 aku sedia bersabar and tabah mengharungi apa jua kemelut rumahtangga n xnak wat camni walaupun sebenarnya memang xde apa2 pun berlaku antara aku dan kwn ku tu xde scandal2 pun....dosa tau jgn ikutkan emosi sangat.. say NO scandal2...n please jangan cuba ambik kesempatan pada wanita berada dalam kesedihan.

*the moral of story jangan sesekali menceritakan masalah rumahtangga kat orang especially kwn sbb orang tu la yang akan jadi orang tiga yang akan meruntuhkan lagi rumahtangga kita..





No comments:

Post a Comment