Tuesday 20 January 2015

Anugerah keistemewaan atau bakat!!

Aku nak cerite sikit pasal diriku sebab aku selalu berkata dalam hati apa bakat yang ada dalam diriku so far aku belum dapat detect lagi.kadang 2 diri sendiri pun tak tahu bakat apa yang ada..puas2 juga fikir memang xde.. memang sungguh aku langsung tak berbakat agaknye atau pun aku masih belum mencuba sesuatu yang memanpak bakat sebenarnye aku.

Ok seriusly aku minat menari tapi aku langsung xberi peluang pada diri untuk ceburi bidang tarian so di sini aku xdapat kesan adakah betul aku pandai menari atau hanya sekadar minat!!!sekarang rasa nye xmungkin aku nak pergi kelas tarian ker apa...tapi aritu baru suh test menari poco2 pun aku xreti...so confirm aku tak berbakat.

Menyanyi....lagi la tak sebab suara sumpah xsedap aku pun xsuka dengar suara aku nyayi lari semua tone..berlakon?? lagi la tak aku rasa sebab aritu company suh wat2 belakon untuk buat video company pun aku dah rasa cam keras and stress sebab kena ulang banyak2 kali sampai aku cakap aku xnak jadi acting lagi hahah...padahal scene dia senang jer tapi ko tau la bila berdepan camera sumpah kekok xleh natural...so aku anggap diri ku tak berbakat dalam lakonan...hahah memang serius xleh jadi pelakon...

Modeling lak lagi la aku rasa x sesuai untuk aku yang pendek,perut buncit,kaki berparut and kulit x licin n hidung xmancung ni so memang tak pernah bercita2 nak jadi model...hahah walaupun dulu banyak kali dapat offer n pernah sekali dua photoshoot majalah atas ajakkan kawan yang kerja sebagai editor...masuk paper untk iklan pelajar kolej pun ada tau 2 kali..kahkah lagi sakit ati pernah jadi model skincare muka aku di demokan last2 habis muka naik jerawat terkesan sampai sekarang parut kekal abadi..hangin jer

bukti pernah masuk magazine hahah poyo kan..lol pic lama gambar x clear lak

Dalam bidang sukan lak camner!!aku rasa satu bende jenis sukan pun aku xpernah join..xkira la sama ada lumba lari ker,bola jaring ker memang time sekolah dulu xjoin pun sebab malas pergi latihan.sekolah rendah ada dulu terpilih untuk lumba lari n bola jaring tapi aku selalu tak pergi latihan so di sini aku simpulkan aku xde bakat dalam apa2 sukan eh tapi.....mungkin ada kot satu iaitu sukan berakit sebabnye setiap kali join pertandingan berakit confirm menang hahah dah rasa cam bila aku berakit jer seolah kemenangan itu adalah daripada usaha aku yang mengendali rakit itu padahal sekali main memang kena ramai2 dah sah2 bukan aku sorang jer yg buat dia jadi menang kan....biar la ni jelah boleh rasa nak berbangga pada pada diri sendiri.

tengok team aku dah mara kedepan menuju kemenangan walaupon rakit hampir tengelam
coz salah pasang .


Kesian kat aku kan dah tua pun masih xtau bakat apa yang ada...tapi setakat nak memasak ker,memake up ker memang tahu la sikit2..bakat bergaduh pun hebat sangat lagi2 bergaduh dengan hubb confirm aku selalu memang and dia akan minta maaf..hahah 

photoshoot weeding pun make up sendiri shoot pakai camera sendiri
kreatif kan..xyah upah2 juru camera.

Hebat tak aku wat cake??berbakat kan tengok decoration r!!haha
kreatif tau guna coklat anak aku jer yang ada.


Tapi sebenarnya kalau nak tahu walaupun secara fizikalnye aku tak punyai apa2 bakat tapi kadang2 aku ada satu bakat yang agak istemewa yang mungkin xde pada orang lain..tapi aku pun xtau ni nak kategorikan sebagai bakat ker atau keistemewaan atau kebetulan...nak tahu apa dia...aku ni ada firasat yang kuat contonhnye klo aku fikirkan sesuatu itu dan sesuatu itu kan akan berlaku ..contohnye aku tengah fikir psl DHL tuptup x sampai 5 minit orang DHL datang...lagi cth aku fikirkan pasal Ms. LAi tetiba Ms Lai datang..banyak kali terjadi espeacily aku suka fikirnya seseorang tu....then pasti terjadi benda seakan sama dengan apa yang aku fikirkan..contohnye..aku sangat kagum dengan Eizlan Yusuf pd aku dia adalah lelaki tua yang smart and nampak sangat gentleman pastu dalam hati aku cakap agak2 mesti dia the best husband camner la life dia dgn wife dia...tututp tak berapa lama dapat berita dia nak divorce dengan wife dia lak...

huaaa baru fikir terus dapat jawapan...banyak lagi r yang terjadi yang aku cepat mendapat firasat tentang sesuatu perkara...Lagi best aku ni kalau mimpi selalu mimpi jadi kenyataan...paling aku ingat and rasa tak percaya dulu masa tahun 2006 sebelum terjadinye tsunami aku selalu mimpi di landa ombak besar gile kerap sampai rasa takut sangat mimpi tu...pastu tahun 2011 pun sama malam terjadinye tsunami kat Jepun aku ada mimpi dilanda ombak besar tsunami pagi tu aku pun cerita kat hubb aku dengan apa yang aku mimpi tengok2 dalam tengahari dapat berita Tsunami melanda jepun...terus aku rasa giler aku dah dapat sight awal2.

Dan banyak lagi r cuma lately jer dah kurang mendapat mimpi yang akan jadi kenyataan...hope jangan la mimpi buruk mengena jadi kenyataan kat diri aku.paling aku tak suka mimpi laki aku curang rasa cam betul2 jer emosi giler lepas dapat mimpi tu...so bad day...tapi paling syok dapat mimpi peluk2 dengan AAron Aziz aduh rasa cam betul2 mimpi indah giler.ini kalau jadi kenyatan xtau r nak cakap apa!!!aku pun heran aku memang minat Aaron Aziz tapi xde r obses sangat sampai selalu teringat n tergila2 kat dia tapi selalu dapat mimpi bercinta n berscandal dengan dia dah rasa cam real kot.heran kadang2 cam rasa bakal nak jadi betul2 lak sebab terlalu kerap...amboi kemain melampau betul firasat aku kan...Aaron Aziz tengok aku sumpah di akan termuntah kot....hahaha berangan kuat.

terus melting tengok pic ni..




dapat anak aziz pun x pe la janji handsome gak hubby ku ni..






No comments:

Post a Comment