Wednesday 14 January 2015

haaa sudah 2015!!!

Assalammualaikum....

Wahh waktu berlalu begitu pantas pejam celik pejam celik now dah 2015 ada cina suppliers kat tempat aku boleh terasa bertapa cepatnye setahun habis...aku pun terus cakap kat cina tu dunia dah nak kiamat...hahah padahal aku xtau la cina ni kepecayaan di cmner...dia pecaya ker dgn hari kiamat??rasa cam celupar lak mulut aku time tu..so klo da terasa dunia nak kiamat tapi aku x insaf gak lagi...hishis berazam dlm hati...aku harus berubah start from now nak fix kan amalan akhirat..insyallah moga2 amin...azam tu....harap2 buat jgn ckp jer lebih.kan kan.

Hampir setahun tak hadap blog sendiri n x create apa2 story...malas giler LoL rasa cam betul2 malas..bukan apa sepanjang tahun 2014 nothing special pun nak story banyak hal yang pahit dari manis so semangat tu totally out...Jadi ingat2 di tahun 2015 nak start ber cool blog balik supaya semua kenangan  dpt throwback kan...harap2 semangat rajin aku sentiasa ada..jgn ckp jer lbh tengok tahun 2016 baru nk up story..hehe

kenapa tetiba2 rasa nak berblog balik yea???

Sebenarnya aku baru dok baca satu blog akak ni Elly in Wonderland.best giler sempoi dan kelakar habis Kak Elly tu..disamping tu her life dia banyak inspired pada aku so aku pun terfikir betul gak cakap Kak Elly tu tujuan tulis blog ni semperna catitan kenangan kita sepanjang hidup untuk tatapan anak cucu cicit nanti dan segala memori semua ada tercatat kat sini untuk dikenang2 kembali..After seminggu dok hadap baca story dia since 1st story sampai her latest story memang aku non story baca sampai kerja kat office aku malas nak wat sampai pening2 kepala hotak aku dari masuk office till blik dok baca blog dia..hahah giler semangat nak baca.Aku suka giler life hidup Kak Elly ni best jer terbayang2 bertapa bahagianya hidup dia and family dia...memang dia giler sayangkan n utamakan  family dia ..Paling best ayat2 kelakar da tu yang xtahan..hahah so adore giler r dgn style dia yang jujur n x hipokrit..menag x boring r baca kadang aku lak tergelak2 sorang...memang blog dia banyak memberi aku motivasi yang positif especially cara bagaimana kita nak menghargai family kita serta membalas jasabaik family kita serta yang paling best dia sangat lah loving gan hubby giler comel romantik sangat..

So inpirasi dia banyak menyedarkan aku bertapa berharga nye keluarga kita ini..so pasni aku pun nak berloving2 dgn hubby aku...da lama sangat rasa nye aku x romantik2 dgn hubby aku since beranak anak ke 2..jadi pasti kan pasni bila spent time nak romantik2 dgn cik abg i...haha terus call laki aku then cakap "awak rndu ka awk trs cam pelik..tetiba jer...selama ni kemain bini wat dek..

K dengan ini aku berharap TAHUN ini moga banyak kenangan indah yang dapat aku ciptakan bersama family aku...Amin...jangan lagi badai mendatang dah penat tahun lepas aku lalui cam2 kisah duka lara macam2 kenangan pahit aku dapat..moga tahun ni aku dapat  bangkit dari kesedihan hidup dan memulakannya dengan hari2 yang penuh dgn keindahan dan kebahagian...








No comments:

Post a Comment