Wednesday 23 October 2013

Tiada kah ada manusia yang benar ikhlas??

Aku sebenarnya tengah pedih sangat ni..tak terkata pedih nya rasa cam nak lari pergi tinggalkan semuanya.namun ia bukan mudah,lari itu bererti lari dari masalah..K aku akan ambik jalan penyelesaian..k aku cuba bersabar tapi aku masih berapi panas dan membara...YaAllah tenangkan lah hati ini..kenapa lah banyak sangat masalah menimpa aku???sedangkan aku tak buat salah tapi disebabkan salah orang lain aku seperti terlibat!!!....benci dia kerana banyak melibatkan aku dalam setiap masalah kerana buruk dia aku pun orang nampak buruk..

Rasa cam orang bodoh tapi aku tak mampu menghalangnya..pengalaman hidup ini mengajar aku yang manusia ni mng tak perfect walaupun aku rasa orang itu terlalu baik tapi sebenarnya dia bukan yang terbaik.Belum pernah dalam hidup ni jumpa manusia yang 80% baik.aku cuba cari tapi aku tak jumpa lagi..mng that it tak ada manusia yang betul2 baik dalam hidup aku ini...included 'me' i admitted.

Apa yang aku jumpa dalam hidup aku ialah banyaknya manusia 'HIPOKRIT' iaitu mng baik nampak sifatnya tetapi belakang2 sangat tajam katanya..Xde istilah dalam dunia pertolongan 'percuma'..kalau percuma bermaksud 'menyusahkan' k harap faham maksud tersebut.Memang aku sekarang diuji dengan sedikit kesusahan dan amat memerlukan sedikit pertolongan...tapi aku rasa akhirnya pertolongan itu adalah satu bebanan kepada orang yang menolong itu.K aku faham kalau ko berterus terang yang ko tak mampu menolong k that it aku cuba faham tapi jangan cakap boleh sebab nak ambik hati aku tapi dibelakang aku ko merungut bagai..aku xboleh baca tau apa di hati ko!!!klo ko rasa xnak mengecilkan hati aku pandai2 la kencing bagi alasan yang boleh buat aku faham ataupun lebih bagus ko berterus terang cth kata tak boleh coz 'aku penat ke' ada 'kerja ker'..kan simple

ini tak semuanya boleh..ok..xder hal last2 belakang merungut eeiii sangat tak suka r orang macam tu.Aku sebenarnya jarang nak minta tolong kat orang selalu nya aku suka berusaha sendiri tapi kadang2 ada masa terpaksa kan kan...The moral of story "aku kalau boleh pasni nak mengelak diri dari meminta pertolongan dari orang if itu berlaku means dat aku telah menyusahkan orang"..biar aku susah kan laki aku lagi boguss..

Sesungguhnya dalam dunia ini tiada yang percuma dan tiada istilah pertolongan ikhlas tak kira ko kawan ker keluarga ker its "all about money".Tiada hati yang betul2 ikhlas suci dan murni dan tiada siapa yang sanggup bersusah tanpa ada ganjarannya..


No comments:

Post a Comment