Tuesday 29 October 2013

Mengalami Gangguan Tidur

Aku ni tak tahu la apa masalah aku sebenarnya..selalu terganggu bila time tidur selalu rasa cam bila dah tidur pastu rasa macam ada bende yang bergerak-gerak kat bawah kulit rasa macam bebola api berpusing-pusing atas kepala sakit giler bila aku baca ayat-ayat suci al-quran dalam minda tak tahu la antara separa sedar atau tak tapi rasa macam tak sedar tapi merasai keadaan yang berlaku..susah nak cakap contoh macam ko masih tidur bila benda tu datang menganggu ko nak bangunkan diri tak boleh macam susah nak sedar dari mimpi tu..hiss tak faham kan aku nak explaint pun susah ala macam orang tidur kena tindih hantu orang kata sampai tak boleh bergerak atau bangun tapi kes aku bukan kena tindih tapi benda bergerak atas kepala sampai aku tak boleh bangun dan begerak...

hiss benda apa tu yea...sampai sekarang pun aku tak faham dan tak boleh tafsir dah 14 tahun aku alaminya.dia tak selalu berlaku kadang-kadang la..time2 kalau sehari tu aku terover tidur bila nak tidur tak boleh coz tak berapa mengantuk then bila dah dapat tidur terus kena..lagi time2 kalau aku pergi somewhere yang ada hutan ke,paling aku ingat la time bila pas subuh kalau bangun nak tidur balik pasti terkena,..pelik pelik kalau tertidur time maghrib memang pantang la wajib kena.

so selalu pesan kat suami if tertidur time maghrib tolong kejutkan takut malam mengigau...tetapi kitaorang selalu berang sesama sendiri coz aku ni yang liat nak bangun...babe time tu la time paling heaven nak tidur and mata bapak berat nak celik..pastu kena sound "awak tak bangun nanti malam mengigau jangan kejut saya"...huhu tak kira kejut juga nanti..disebabkan setan yang dah bergayut kat mata tu banyak sangat maka di hati seperti menrelakan diri di mengigaukan nanti...aku pasti mampu melawannya kononnya.memang aku pasti boleh melawannya tapi last jiwa yang terseksa menanggung sakit dan ketakutan sampai tidur kena gengam tangan suami kuat2 and cakar2badan dia minta tolong kalau terkena tak boleh bangun.


No comments:

Post a Comment