Thursday 31 October 2013

Cina kulit gelap..

Aku ni sejak kerja kat company China ni kebanyakkan orang mesti tanya u cina ker?hai apa nampak cina sangat ker aku ni..terus tengok cermin untuk confirmkan betul ker macam cina??tengok cam xder pun..

K sebenarnya bukan aje kat office ni rata-rata kat luar pun orang akan tanya ada mix chinese ker?cam contoh ada bangla tu ask are you mixed chinese?i said no i pure malay.Sama juga if aku pergi salon rambut indonesia gurl pun tanya awk orang sini ka?sebab dia ingat aku ni either from sabah or thai..time tu tiba2 ada rase bangga r kejap.

Sebenarnya bab2 ni memang orang confius since aku sekolah lagi..paling kelakar bila masuk kedai cina terus sales tu cakap cina dengan aku...hahah mak aku cakap masa aku baru lahir mata aku sepet sangat kebetulan kat ward masa mak aku bersalin dulu katil sebelah cina dan mak aku menyangka yang aku ni tertukar anak cina.dan orang cina tu rasa macam yang aku ni anak dia.and masa aku kecik mak aku selalu ejek and usik aku yang aku dia bukan anak dia nurse tertukar anak gan cina katil sebelah pastu aku pun meraung dan menangis..yelah kot masa kecik kalau orang tipu pun kita rasa betu2l..sungguh kejam mak aku memainkan dan menguriskan perasaan ketika aku kanak2..

hahah itu la dia "AKU" cina kulit gelap..tapi kan sebenarnya aku ni macam ada chemistry gan orang cina nak tahu why?masa aku form 4 and 5 aku leh plak dapat kelas yang majority cina hanya 4 student malay termasuk aku dalam kelas 4A4 & 5A4 tu..pehh memang bosan sikit r coz dorang pun banyak beborak sesama sendiri dengan bahasa chinese..wa tak aham baik wa tidur lagi syoikk..

Pastu after aku graduated 1st company aku dapat pun gan cina cuma 2 pekerja melayu as clerk then cleaner sorang 2 driver..lain2 semua chinpohcin la...and sekarang aku keje pun aku sorang jer yang melayu tunggal kat office..boleh jer idup.Sebenarnya kan dari pemerhatian aku la kan sepanjang aku banyak attent interview espeacilly in Malaysia ni most of company memang company cina,aku senang dapat keje gan orang cina tu cuma aku jer tak nak...dulu keje kat superpages pon company cina yang melayu ada 5 kerat jer tapi aku xtak keje lama coz noring and gaji sikit then aku dapat offer kat petronas carigali.

Pada aku la memang bosan keje coz xde kawan tapi ada sesetengah orang cina ni sikap dorang pun sangat polited.So far pada aku bahagian account yang always busy ni dorang sangat baik2 dan tak ada masa nak bzbody sangat la berbanding department lain yang tak suka tengok kita senang.Aku selalu teringat staff kat Tenaga Tiub Sdn Bhd Ms Leong,Ms Ong and Ms Lai yang kecik molek tu dorang sangat baik rindu kat dia.

Ni plak pasal guys yang syoik sama aku..masa kat Plkn ada satu mamat cina ni tak silap aku nama dia Cheong dia minat kat aku tu..huhu tu pun kawan melayu dia yang bagitahu,tapi wa tak layan lol sebabnya...dia..tak...hensom..huhu memilih rupanya aku ni.Lagi satu masa aku study kat kolej selalu naik bas pergi kolej ada satu mamat cina ni dia konductor bas metro memang selalu terserempak gan dia ada satu hari tu dia boleh plak nak mengorat aku minta no.tel,aku macam serba salah time nak bagi ke tak sebab aku selalu jumpa and bertegur dengan dia nak tak nak aku bagi la juga.hari2 call aku and siap beli kan topup kat aku..tapi akhirnya aku pun cakap aku dah ada boyfriend so sejak tu dia dah tak kaco aku...huss lega
And the last mamat cina yang suka kat aku ialah masa time aku tengah "panas" yang selalu layan club malam time tu aku join satu besday party kat rum jungle pastu ada lelaki cina yang memang ada kat party tu nak berkenalan and minta no.tel disebabkan dia pun member aku punya member so nak tak aku bagi la gak no tel aku.Tapi dia handsome sangat aku pun suka gak tapi aku tak nak layan dia atas tujuan keselamatan diri sebab dia tu bonzer club ada tatoo takut ma..lagi pun dia cam nak wat aku ni stock poya2 dia jer..last aku contact dia sebab dia ajak aku layan cd kat umah dia...perhh ada makna...so memang terus aku lost contact..tak dapat la der walaupun ko handsome bangat tapi wa bukan jenis perempuan cheap k...

hahah pic time persalinan baju kahwin

gong xi fa chai..sini bagi angpow

cakkk tengok tangan itam jer


No comments:

Post a Comment