Thursday 18 September 2014

Planning to vacation

Tertiba datang mood nak bercuti setelah last cuti2 Malaysia masa raya aritu pergi Kelate,Pulau Kapas,Cherating,Pantai Kemasek,Zoo mini...sakan kan..

Sebab dah setahun rasa nya tak pergi bercuti dgn habibi and anak2 jer.Ada la aritu g bekelah kejap kat Tanjung Biru,Port Dickson.

Terus Check Kaunter immigresen sebab nak check boleh lepas g oversea tak sebb agak sekian lama bill ptptn tertunggak..Check pun check kat immigresen alhamdullilah buat masa kini masih tiada halangan..

Bajet2 cam nak g bercuti kat oversea lak aku..Sebenarnya plan-planing nak g China winter time memandaeje dgn company China ni n berkawan lak dengan kawan2 from China membuat kan hati aku teringin nak g sana.

Ni nama nya impian nak ke Frozen Place


Akan tetapi apabila telah mengecheck AA online menjadikan aku tak jadi nak pergi..Becoz standard price return mesti r dalam 1000k++ so after calculate macam bajet lari jer..Maka terpaksa la aku melupakan hasrat ke Beijing seketika..

Dan mula lak idea mendapat nak g Phuket lak..then check pun check Air Ticket..tengok cam ada yang murah tapi x sesuai lak time yang nak pergi sebab tak sempat nak kumpul wang.Then buat calculation bawa seribu pun dah cukup untuk spend duit belanje bercuti kat sana 4 beranak without flight ticket.Maka aku hanya cuci2 mata tengok percutian kat blog orang..

Insyallah boleh kot setakat nak spend 1500k++ xde masalah kot kalau 4 beranak..so nak kena bincang dgn habibi dulu kan..hope boleh la kan...excite dah ni..

Ada gak wat survey nak ke Krabi naik own transport or by train tapi after make calculation the cost if take by train better ambik flight ticket sebab lebih kurang jer kalau nasib dapat murah rm250++.Tapi kalau pergi sendiri naik Van lebih jimat kalau share ramai.

Cam kawan aku cakap dia aritu naik Van dalam seribu jer share ramai2..Kan dah bajet cuma perjalanan jer la if from Kedah just take 6-7 hour tapi kalau dari kelatan take 9-10 hour depent gak pada driver yang bawa kalau abang aku bawak confirm 4 jam dah boleh sampai...

K pasni boleh r bincang dengan kakak ipar aku pergi sama2 naik Starek Jimat sikit guna diesel..
Heheheheh..

Harap2 menjadi la plan aku kan..

Keindahan yang dicari buat jiwa ku tenang dan damai..



No comments:

Post a Comment