Wednesday 20 November 2013

Macam tak sangka la!! dah ada 2 anak

Aku pelik la ramai sangat tak pecaya yang aku dah kahwin and ada 2 anak..Aku rasa setiap kali aku kenal orang baru mesti dorang terkejut and tak percaya..Paling kelakar ada yang cakap la ingat kan baru 19 tahun kakak rupanya.Ada yang tiba2 gelarkan diri kakak padahal aku lagi tua dari dorang.Bila bagitahu umur sebenar aku yang lagi tua dari dorang pun dorang tak boleh nak panggil aku title 'kak' ker terus panggil jer nama aje kata dorang tak sesuai lak..aku tak kisah pun walaupun title 'kak' lebih menunjukkan yang dorang respect gan aku tapi aku lak rasa cam janggal lak kalau kawan2 rapat nak panggil title 'kak' tu.Tak kira la bangsa apa pun cina ke india ker mereka sangat tak percaya and cakap kahwin muda ker?maner ada muda 25 ma kawan2 baya saya anak dah nak sekolah tadika..

Memang dari dulu kot orang agak tak pecaya gan umur sebenar aku,ingat lagi time muda umur i da 21 setiap kali nak masuk club mesti kena tunjuk ic peghh bosan cam i ni budak bawah umur diperlakukan begitu bosan je ..padahal kawan aku yang lagi muda dari aku xpayah nak mintak ic..cilako..malu i tahu (ingat lagi time remaja penampilan semuanya nak nampak dewasa la kunonnye nak pakwe pun yang stok tua2 20an padahal umur baru belasan)..tuu la realitynya.aku pun herans pun tapi sukas pun padahal nak tengok cermin pun seram coz rasa muka aku dah mengalami proses penuaan kulit pun da tak flawless,kusam argghh

Ada kakak clearner tu panggil aku "adik" bila berborak tanya umur lorh sebaya upanye..apesal nampak ko lagi tua dari aku?lagi pulak ada plak lelaki antar barang kat office aku bajet nak ngorat bila aku cakap aku dah kahwin tak pecaya lak...push2 minta no.tel..katanya nak berkawan...hissss tak suka orang macamni cam desprate sangat.

 mungkin coz aku ni orangnya kecik molek size badan slim melim rupa lak tak seberapa matang..lagi pulak perangai dah macam kanak2 ribena jadi..

Nak tahu apa rahsia awet muda!!!! hahha xde rahsia aku mng langsung tak pakai apa2 product kecantikkan atau slimming product hanya tahu pakai pencuci muka jenama gervene pakai 2 kali sehari jer and bedak compact powder yang pakai  1 x kali selama 9 jam waktu bekerja..lain2 pakai eye brown,lipstick 1 kali sehari and eyeliner..tu jerla rahsia aku.

aku memang totaly tak pakai apa2 aura white ker,vitamin c ker,product rania ker natasya ker or whatever..Tapi tengah terfikir nak pakai in future becoz umur makin tua perlu juga ambil berat tentang penjagaan kulit wajah bukan saja di muka malah di dalaman juga...tapi tak tahu nak guna product apa???coz takut juga nanti tersalah pakai product habis hancur muka aku..

Sugggest apa product best???? ingat nak try etude house

riang ria bersama anak2




No comments:

Post a Comment