Thursday 28 November 2013

Aiman kena tahan hospital

bulan ni memang bulan hospital sedunia..apa tak nya bulan ni jer da berape kali anak aku kena g hospital ayooo...

k first anak2 aku memang dapat virus dari aku batuk2 then berjangkit kat Anaqi Jumaat 2 minggu lalu dah bawa g klinik kena bagi sedut oksigen tu pastu Aiman lak demam tapi tak bawa klinik juz bagi ubat jer tgk da 3 hari still tak ok then batuk2 teruk hari selasa tu terus bawa si Aiman pergi klinik pastu klinik pun sama bagi sedut oksigen tu 2 kali and ambik darah tapi result darah ok tak de jangkitan kuman so doctor suh refer hospital lak..so cam biasa hospital feveret Hospital Serdang tapi perghh nak menunggu nya ramai orang lak plak anak lak jenis sakit tapi xreti dok diam penat makcik kena monitor dia wahhh tak sanggup..So result siap kena xray bagai pun doc kata xde apa2 juz bagi ubat antibiotik,multivitamin and ubat demam jer..

Hari Rabu lak pas aku blik keje mak aku cakap Aiman muntah2 and cirit birit non stop so my auntie nak bawa g hospital check up...adoiii dah lah baru penat giler makcik lak bawa g hospital kl Anaqi pun nak kena check juga sebab batuk tak hilang lagi.Perghh lama giler tunggu time anaqi punye check out yang dia coz baby so kena check kat bahagian kecemasan agak lama sikit la..

Si Aiman plak dah lembik check kat Klinik Biasa tu doc juz bagi sedut gas and bagi ubat jer.Anaqi pun sama so ok just bagi sedut gas jer..

Hari Jumaat Si Aiman muntah2 so bawa g perisa kat dewan kecemasan then dia kena admitted ward lak balik keje terus rush pergi hospital..Kesian dia kena cucuk masuk air coz tak makan,muntah and cirit birit.1st day dok hospital dia sangat lemah tidur aje aku lak asyik kena bangun tukar pampes dia coz dia cery bery second day dah sihat asyik nak pergi playground  jer melalak bila ke duduk kat katil and 3rd days nampak sihat tapi dia banyak tidur ajer tak sabar nak tunggu result samada boleh keluar or tak...hummp tgk petang dah boleh keluar bukan apa aku dah tak sanggup nak duk hospital dia sebab anak aku meregek kebosanan..

Dengan tersenyum keriangan bila dapat discaj tapi.....balik rumah Anaqi lak demam and Aiman still looked weak la plak..humpp nampak gaya nya besok kena cuti lak coz nak monitor Anaqi and Aiman.

Maka hari ni mereka hari selesa aku lihat both o them dah nampak healty liked before..So senang hati aku..
So after this thinking to get insurance from both of them....






No comments:

Post a Comment